Chyba jednak złe to podsumowanie, bo nie ma sytuacji, w której można używać przednich p-mgielnych na drodze krętej oznaczonej znakami.
[O2] Tryb skandynawski - kilka pytań przed...
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez genesisChyba jednak złe to podsumowanie, bo nie ma sytuacji, w której można używać przednich p-mgielnych na drodze krętej oznaczonej znakami.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
NIE NIE NIE. Nie zgadzam sie z Toba oraz z tym artykulem z wypowiedzia policjanta, bo policja jest omylna jak kazdy czlowiek. W marcu na drodze osiedlowej dostalem mandat za zaparkowanie w niewlasciwym miejscu. Zeby bylo smieszniej policja zrobila zdjecie znaku wjazdowego znak strefa osiedlowa (takie niebieskie tlo ) oraz pod nim znak P. Cala sprawa polegala na tym ze facet mieszkajacy blok obok wpadl w poslizg na zakrecie 90st. na waskiej uliczce miedzy blokami, wjechal w moje auto i wezwal policje bo uwazal ze zle zaparkowalem, a auto stalo sobie beze mnie i bylo widoczne z daleka.
Wygralem sprawe w sadzie, zdjal ze mnie sad grzywne 100zł. Co wiecej policja nie brala pod uwage znaku P parking ktory w polaczeniu ze znakiem strefa zamieszkania oznacza ze parkowac mozna na calym obszarze lacznie z chodnikami pod warunkiem nie stwarzania zargozenia. Bez tego znaku P mozna parkowac tylko w miejsach do tego wydzielonych. A ze policja tylko przyczepila sie tego jednego znaku, to w swojej notatce napisali zasugerowali ze kazde auto stoi źle bo nie na miejsu wyznaczonym, z tym ze takich miejsc w ogole nie ma, zadnych linii nie ma.
Podam inny przyklad, swojego czasu dyskusja o kamizelkach odblaskowych. Policjanci dawali mandat za to ze ich ludzie nie mieli w ogole podczass kontroli, a to jest złe, bo kamizelke lub element odblaskowy trzeba miec gdy sie wykonuje czynnosci na drodze, np naprawe., wiec powinien byc mandat jak sie wymienia np kolo ale ine za to ze nie ma kamizelki. To co ma byc jest sprawdzane podczas przegladu.
Zamieszczone przez kropecklampa świateł dziennych, to nie jest to samo co lampa świateł przeciwmgielnych
Zamieszczone przez kropecknajgorszym przypadku po prostu włączę podczas kontroli światła mijania i pojadę dalej
Jak ktos ma fabryczne dzienne to super, jak ktos chce zalozyc, to niech zalozy takie ktore nie swieca na fioletowo, tylko bialo. Co do przepisow to udowodnilem ze w takiej pogodzie jak ta fogi zgodnie z prawem moga swiecic, bo mozna fogi uzywac gdy pada deszcz i nie zarzucaj mi ze wkaldam cos do jednego worka, bo mi tak wygodnie. Owszem tak mi wygodnie i wkaldam do sluszengo worka, bo przepisy zaleza od ich interpretacji.
Nie ma ustalonego jak silny musi byc deszcz, by wlaczyc swiatla przeciw mgielne. Przytoczylem cytaty z przepisow a nie ze swojej glowy. Mżawka moze nie jest opadem deszczu, ale normalny deszcz, a nie ulewa to juz fogi moga byc wlaczone. Zauwaz ze w artykule ktory przytoczyles policjant zapomnial o tym co ja wkleilem. Gada ze gdy mgla i gdy znak droga kreta, a mozna wlaczyc razem z mijania gdy warunki sie pogorsza i nie musi to byc tylko mgla.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckNie rozumiem. Możesz wytłumaczyć o co Ci chodziło w powyższej wypowiedzi?Zamieszczone przez Enriquez- w nocy, kręta droga, A+C+E
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.DADRL wyłącz światła - włącz myślenie
Komentarz
-
-
dokladnie literka D powinna byc w nocy, to samo tyczy sie drogi kretej.
Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
1.kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
a.włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie
3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
[b]Punkt 1, podpunkt a) tyczy sie artykulu 30. i nie jest osobnym ogólnym stwierdzeniem. ten sam punkt przytoczylem w poprzedim ktoryms moim poscie i dlatego wsadzilem do 1 worka bo tyczy sie tego co definiuje artykul 30.
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2.) W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
Czyli nie mozna uzywac swiatel przeciwmgielnych w normalnych warunkach. Przy takiej splesnialej pogodzie jak dzis, nikt sienie przyczepi. A co do oslepiania scianą swiatla to mnie wku.... kierowcy ktorzy zakladja sobie ksenony bez regulacji i potme swieca po galach, a maja do tego pokretlo z lewej strony kolumny kierownicy.
Zeby bylo jasne, ja nie zniechecam do uzywania swiatel do jazdy dziennej oraz ich zakladania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cruzdokladnie literka D powinna byc w nocy, to samo tyczy sie drogi kretej.
Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
(...)
kierowcy ktorzy zakladja sobie ksenony bez regulacji i potme swieca po galach, a maja do tego pokretlo z lewej strony kolumny kierownicy.
A co do tej drugiej części dotyczącej ksenonów (a już o HID'ach nie wspominając), to w zupełności się zgadzam. Poza tym często się spotykam z tym, że ludzie nawet ze zwykłymi żarówkami nie korzystają z regulacji świateł (gdy mają obciążony tył).Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
No tak niebardzo bo jest w tej chwili napisane ze w dzien mozna w gorach na kretej drodze uzywac tylnych a nie mozna tylnych, tylko przednie wiec juz literka D powinna byc zamiast E.
A co do zlej widocznosci, opadow atmosferycznych lub mgly:
"włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie".
Tak jest zapisane w kodeksie. albo mijania, albo fogi z przodu, albo oba te swiatal jednoczesnie.
Co do regulacji ze zwyklymi swiatlami to zgadzam sie z Toba, tez nie reguluja ich, ale mialem na mysli fakt ze Xenony bez samoregulacji maja mocnijesze swiatlo niz zwykle h4 czy h7.
A tak bedac w temacie, swiatel i ich sciemniania, to mam pytanie do elektrykow:
Jak to jest z typ dimmingiem-sciemnianiem od strony elektrycznej? Gdzies widzialem ze uzywane jest PWM -pulse wavwe modulation, a na wiki napisali: 1.Jeśli źródło energii dostarcza napięcie stałe (a takim przeciez jest aku.), wówczas PWM wykorzystane w falowniku pozwala na zasilanie urządzeń pracujących pod napięciem przemiennym.
Wobec czego:
1) czy nasze reflektory sa zasilane napieciem przemiennym i czy uzywane jest PWM czy inaczej realizowane jest przyciemnienie?
2) Czy zwiekszajac sciemnienie nie powodujemy, ze na jakims oporniku bedzie sie wydzielac cieplo i beda straty energii. Z tego co na wiki pisza, to wydaje mi sie ze poprzez modulacje PWm nie powinno byc wielkich strat energii. A pytanie bierze sie stad, bo chce wiedziec czy sciemniajac zmniejszamy pobor pradu, czy nie zmieni sie ogolny pobor pradu, bo bedzie sie czesc energii zamieniala w energie cieplna na rezystorze jakims?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cruzNo tak niebardzo bo jest w tej chwili napisane ze w dzien mozna w gorach na kretj drodze uzywac tylnych a nie mozna tylnych, tylko przednie wiec juz literka D powinna byc zamiast E.
A co do zlej widocznosci, opadow atmosferycznych lub mgly:
"włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie"
tak jest zapisane w kodeksie. albo mijania, albo fogi z przodu, albo oba te swiatal jednoczesnie.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Bardzo chciałbym uzyskać taki efekt jak na tym filmie poniżej.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Najlepiej gdyby włącznik świateł mógł być na stałe w pozycji auto a fogi jako światła dzienne zapalałby się po przekręceniu kluczyka automatycznie i tak samo gasły.
Po zadziałaniu czujnika zmroku(lub manualnym włączeniu) przełączałyby się automatycznie na światła mijania i zapalałoby się podświetlenie deski.
Jak można to zrealizować?O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokaHiv, ale wiesz ze fogi jako dzienne sa nielegalne?
pełnoletni człowiek pyta jak włączyć, a nie czy jest legalne czy nie
więc ogranicz nic nie wnoszące wypowiedzi
Zamieszczone przez HivBardzo chciałbym uzyskać taki efekt jak na tym filmie poniżej.
więc ustawiasz w sterowniku centralnej elektryki:
światła dzienne poprzez lampy przeciwmgłowe (DRL via fog lights)
tryb amerykański lub skandynawski
i to tyle we skrócie...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Nie chcę dywagowac nad tym czy to legalne czy nie. Sporo tym jest juz w tym wątku. Jak dla mnie to jest to świetny pomysł na światła dzienne.
Jeśli znajdę kiedyś halogeny które będą miały homologację na dzienne to je po prostu zmienię. A moze w ogóle ktoś wyprodukuje jakieś ledy do O2 tak jak do O2 FL?
Rozumiem, ze tryb skandynawski to świecą też światła z tyłu a w amerykańskim nie ale kiedy czujnik zmierzchu da znać to zapalą się wszystkie?O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivRozumiem, ze tryb skandynawski to świecą też światła z tyłu a w amerykańskim nie ale kiedy czujnik zmierzchu da znać to zapalą się wszystkie?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
No to włączymy skandynawski co by się misie nie czepiali z tyłu, że nie mam światełek włączonych
[ Dodano: Sob 02 Kwi, 11 20:12 ]
Jednak będzie po "amerykańsku" bo przy skandynawskim świecą sie też światła postojowe. Trudno, z tyłu nie będzie w dzień świateł. Pewnie na CB będą mi przypominać abym włączył światłaO2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivJednak będzie po "amerykańsku" (...) Trudno, z tyłu nie będzie w dzień świateł.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivCzy halogeny przeznaczone do cornerów mają taką homologację?
ale IMHO nikt tego nigdy nie sprawdzi->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witajcie Koledzy. Proszę po radę. W moim aucie po przekręceniu kluczyka włączają się światła pozycyjne (przód i tył), nie włączają się natomiast światła mijania. W historii serwisowej znalazłem zapis z 2007 r. "automatyczny włącznik świateł - montaż". Zakładam, że poprzedniemu właścicielowi włączyli tryb skandynawski. Tylko czemu światła mijania się nie włączają? Macie jakieś pomysły?
Komentarz
-
-
sebi, będąc w 3 mieście kiedyś dawaj znać to się obaczy.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz